jancarla.reismee.nl

Fietsen in de Everglades

Zo daar ben ik weer..na een dag rust gaan we weer ff een verslag schrijven..allereerst bedankt voor de leuke reacties..leuk dat jullie ons volgen..gisteren was een dag van rust.. ieder ging zijn eigen weg..Jan en ik hebben bij het zwembad vertoefd in de straat bij Nick...gisteravond hebben we bij een Frans restaurant gegeten met zijn drietjes...het smaakte goed en na het eten zijn we naar de haven gelopen en daar wat geslenterd..nou ook daar dus weer de ogen uitgekeken..wat een kapitaal ligt daar....onderweg naar huis nog een lekker ijsje gehaald en toen was het tijd om naar huis te gaan daar nog gezellig gezeten en lol draw something gedaan ik dacht dat ik verslaafd was aan dat spel maar Nick is dus ook verslaafd aan het spel...met moeite konden we stoppen en naar bed gaan..we hadden afgesproken om de andere dagnaar de Everglades te gaan om te fietsen langs de beek waar de krokodillen liggen...dus om 10.00 uur waren Mark en Marielle bij ons..we gingen meteen weg want het was nog 2 uur rijden..het was warm en de airco draaide alweer op volle toeren....na een tijd gereden te hebben zagen we het kleinste postkantoor van Amerika..nou dat was dus echt heel klein haha en met een dikke mevrouw achter het loket kon er echt niemand meer bij.....de volgende stop was een winkeltje waar we muskitospray haalde want als je dat niet gebruikt word je opgevreten door de muggen..na ons ingespoten te hebben gingen we verder..na een uurtje rijden kwamen we bij de plek van bestemming aan,,,na fietsen gehuurd te hebben gingen we op weg...nou het was een belevenis om dat te fietsen...we keken naar rechts en ja hoor een joekel van een krokodil in het water we stapten af om het gevaarte te bewonderen..hij keek ons met een schuin oog aan en hij dacht hm dat zijn een paar lekkere hapjes ...wij zagen dat hij dat dacht dus stapten snel weer op.....en we kwamen bij een bord waarop stond dat er Otters in het bos waren..dus wij het bos in nou pffff dat was niet zo prettig we zagen gaten in de grond waar de Otters zouden vertoeven maar geen Otter te zien..we zijn maar weer terug gelopen naar de fietsen en verder gegaan....nou daar lagen ze weer de krokodillen ze werden steeds groter dus weer afstappen en kijken naar de monsters..het was best eng want soms hoorden we een geluid en lol de kids en Marielle en ik vlogen weg pffffffff en het was al zo warm....maar als jullie dit ooit gaan doen vertel je partner dan dat hij of zij niet zoveel risico moet nemen als ze een krokodil willen fotograferen..ik heb dus zo'n man ik ben op een gegeven moment weg gefietst ik kon het niet meer aanzien hoe hij vlak aan de kant oog in oog met een krokodil foto's aan het nemen was ...een beweging van dat beest en jan had nooit geen foto's meer kunnen nemen.....op een gegeven moment zagen we een schildpad die eieren aan het leggen was aan de overkant van dat beest lag een krokodil en naast die krokodil stond een reiger en allemaal waren ze op elkaar aan het loeren en wij stonden ertussenin pfffffff wat een helden he maar ik voelde me echt niet zo hoor.....ok weer verder fietsen en het was zo warm af en toe kwam er een windje wat lekker was ...maar na een uur fietsen zijn we gekeerd en fietsen rustig terug want de fietsen moesten op tijd weer ingeleverd worden..we kwamen weer langs dat schildpadden nest en stapten af om te kijken of er eieren lagen en ja hoor het leek net een pingpongbal en de schildpad was nergens te bekennen na het ei op de foto genomen te hebebn gingen we verder en Ma schildpad liep langs de weg haar eieren achter zich latend....we kwamen weer bij de stalling aan enhebben de fietsen ingeleverd..we zijn in de auto gestapt en huiswaarts gereden onderweg nog ergens opgestoken om wat te eten en te drinken...nadat dat verobert was zijn we naar huis gereden waarna we daar nog ff het zwembad ingedoken zijn en daarna naar een restaurant genaamd Bricktop's gereden zijn waar ze de lekkerste hamburgers van Naples hebben..nou daar was niks aan gelogen allereerst weer enorm groot ik wist amper hoe je dat ding moest eten maar lekkerrrrrrrrrrrrrrrr..je vrat bijna je vingers erbij op..na nog een koffie en ijs zijn we naar huis gereden en na een zeer geslaagde dag kruipen we zo ons bed in..Groetjes vanaf hier en Ik hoop dat het met Nel goed gaat en met Aad ook..tot het volgende verslag vanuit hoop ik Orlando waar we naar de pretparken gaan en hopende dat ze daar internet hebben en anders tot Zondag..allemaal een kussie
Cool

dick en tiny

leuk verslag en leuke foto's. gelukkig neem je Jan weer mee terug na die foto sessie. Ik heb net nog geprobeerd te skypen, maar ik denk dat jullie al in katzwijm zijn gevallen, dus slaap lekker. Misschien nog om 14.00 uur onze tijd dan zijn jullie weer op. We waren gisteren bij Nel en die was al thuis. Jaap heeft heerlijk gekookt, lamskoteletjes en gebakken suikerbrood gewikkeld in een bedje van roomenz. en dan gebakken, op een bord en dan geserveerd met advocaat. Heerlijk.Maarmet Nel gaat het goed. Ed Vogel was er ook nog even. Die was zondag bij zijn moeder in het oude van dagen huis. zijn moe zit in zo een elektrische rolstoel. Ed wilde dat ze even achteruit ging, drukte op een knop maar inplaats van achteruit ging ze achterover!! Steeds verder, en Ed toch al niet zo handig, wist niet heoe dat ding te stoppen. Die moeder gillen en in paniek. Ze kwam met haar voeten onder de tafel en die ging zo onderstye boven met alle glazen en kopjes. Het enige wat Ed kon redden was die fles wijn. Hij mag voorlopig niet meer komen riep zij hard. ze lag helemaal gestrekt achterover lol. Wat zullen je klen kinderen veel te vertellen hebben tegen hun vriedjes en vriendinnetjes. nog heel veel plezier. Vanmiddag ga ik 50 pond paling halen om te roken en vanavond komen jan en elly greet en george en dan eten we gestoofde paling. HEEEEEEl veel plezier nog XXXXX

nel

hier ben ik weer vandaag wat minder maar dat hoort er bij zeggen ze, geniet van je verhalen en foto"s . groetjes aan iedereen .xxxx

Ger

Leuk om zo te lezen hoe iemand zo zijn vakantie doorbrengt, leuke foto's en vooral mooie verhalen , zo krijg je als nederlander toch een mooi beeld van hoe het daar is, geniet nog lekker samen van jullie vakantie

Elly

Wat een mooie dag hebben jullie weer.Lekker fietsen langs de krokodillen,is weer eens wat anders om naar hertjes te kijken.De foto's zijn ook erg leuk.En nu naar Orlando.Heel veel plezier en genieten.Met Aad gaat het wel goed,Alleen lijkt hij wel een hamster,en zijn wangen zijn helemaal blauw.Nou luitjes veel plezier no in de pretparken,en Nicky heel veel plezier met de dolfijnen zwemmen.Kus vanuit een mooie dag in Grootebroek,Wij zitten nog buiten.Elly en Adrie

Petra

Wat een belevenissen!! Heel leuk om te lezen terwijl ik met mama de foto's bekijk.
Heel veel plezier nog en dikke kussen van ons. Ook voor Nick X

Tineke

Hallo allemaal,
Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.Dat is zeker niet saai.Heel veel plezier in de pretparken.
Dikke kus voor allemaal .Tineke.

John

Held..... haha, het blijft link hoor die hagedissen. Pfft die man van je moet je vastbinden hoor of waren het Walt Disney krocks lol. Genieten jullie maar flink van al het moois in de states. Ik moet nog even wachten tot september.