jancarla.reismee.nl

Sea World

Hoi allemaal hier ben ik weer we hebben drie drukke dagen achter de rug en eerlijk gezegd ik ben kapot..we hebben drie parken bezocht en heel intensief gebruik van gemaakt...de eerste dag zijn we naar Disney World gegaan wat fantastisch om dat te.we begonnen om alles wat te bekijken..het een nog mooier dan het ander...het was ontzettend warm....dus we zijn naar de space mountain gegaan daar waan je je in de ruimte..en het was er lekker koel na een tijdje in de rij te hebben gestaan waren wij aan de beurt om in een karretje te stappen ..haha het ging heel rustig in het begin maar ineens kwam er vaart in lol we schoten door de ruimte het ging met een keiharde vaart....voor we het wisten was het alweer gebeurd...we stapten uit het karretje en gingen verder...op naar de splash mountain ook daar een lange rij......na een half uur wachten waren we aan de beurt Mark en Jari gingen voorin zitten en ja hoor daar gingen we..alweer met een rot vaart schoten we door het water...door een tunnel gingen we heel langzaam naar boven... het karretje moest er aan trekken om ons naar boven te krijgen maar eindelijk waren we er..en ineens ja hoor met een klere gang gingen we naar beneden en hahaha een golf klapten over Mark en Jari heen en ze waren zeiknat wij waren buiten schot gebleven gelukkig..maar lol de zon was zo warm je droogt vanzelf op...op naar het volgende we hoorde muziek en liepen die kant op en wat we zagen was zo mooi er was een optocht met de sprookjes figuren vol bewondering stonden we te kijken wat was dat mooi.....na dat gezien te hebben liepen we verder naar de pirates of the carribean ook daar weer een alnge wachttijd maar het was de moeite waard om daar te wachten wat was het mooi alleen al hoe alles gemaakt is en de muziek erbij soms was het echt kippevel..maar aan alles komt een eind dus ook aan een dag Disney..

Er was nog tijd over dus snel met de Mississippi radar naar de overkant voor een tripje Amimal Kingdom, onderdeel van Disney.Eigenlijk hadden we maar 1 doel en dat was de waanzinnige Expeditie Everest. Een spannende achtbaan door de Mount Everest. Jari wilde eigenlijk niet maar werd gedwongen door zn moeder, want dit kon die maar ones a lifetime meemaken. Dus niet zeuren en gewoon instappen. Niet wetende dat dit wel een hele spannende en waanzinnige expeditie zou worden. Pijlsnel afgeschoten worden omhoog de bergen in. Halverwege in je karretje stilstaan door een gebroken rails om vervolgens met een loeiende vaart achteruit door het donker kei en keihard de expeditie te vervolgen.

Nou ja je raadt het wel, een hele boze en misselijke Jari die vervolgens nog aan de verkeerde kant het karretje uitstapte omdat ie te misselijk was om de weg terugte vinden. Twee dagen heeft zn moeder het moeten aanhoren en waarschijnlijk dr hele leven waarom hij nou in godsnaam dat karretje inmoest, maar ja, je maakt het maar 1 keer mee!!!! Ook Animal Kingdom was leuk en op en top Disney!!! Daarna zijn we huiswaarts gegaan en langs de super om daar ons diner te halen was het een geslaagde dag..vermoeid maar voldaan zijn we gaan slapen nieuwsgierig naar de Typhoon Lagoon:-)

Ok na een lekker ontbijtje zijn we naar de Typhoon Lagoon gegaan....het was weer een warme dag dus was wel lekker om daar naar toe te gaan..alle parken liggen dicht bij elkaar en het was niet ver rijden van ons appartement..na 20 min waren we er......na een ticket te hebben gekocht liepen we naar binnen ook dat was weer je ogen uitkijken..en wat een drukte waar al die mensen elke keer vandaan komen is mij een raadsel...we zochten een schaduwrijk plekje en stalden onze spullen op de stoelen en ligbedden want van alles is er daar..ineens hoorden we een toeter en een hoop gegil dus wij kijken kwam er een gplf van 3 meter hoog aanrollen dus wij snel het water in Marielle , Jari,Nikki en ik en ja hoor daar kwam weer een golf en dat was een hoge we moesten moeite doen om te blijven staan..nadat we dat beleefd hadden gingen we naar de stromende rivier waar dikke banden inlagen waar we op gingen liggen en ons lieten meevoeren met de stroom..als je dan denkt ff lekker rustig te liggen komt er een kleindochter achter me aan die me de hele weg heeft gepest maar wat een lol had ze waar ze me onder kon duwen deed ze...pf ik was blij dat ik eraf kon..daarna zijn we naar de glijbanen gegaan en ons keihard van die banen hebben laten glijden pfffffffffffff ook dat ging met een vaart.....en zo ging deze dag ook hard na nog een paar keer in het zwembad te hebben vertoefd en de rivier met de banden zijn we naar huis gegaan...weer langs de super en weer een diner uitgezocht we hadden de fut niet om uit eten te gaan want na de tweede dag waren we al weer wat moeier..na gegeten te hebebn en koffie gedronken met een lekkere tiamaria zijn we naar bed gegaan en heerlijk geslapen.....

De derde dag ...mag ik zeggen gelukkig wel pfffffff ik was eecht kapot en we moesten nog een dag dus na een ontbijtje de tanden op elkaar en op weg naar Sea World.....ook weer iets om je ogen uit te kijken we wilden graag naar Shamu dat is een show met Orka's nou wat ongelooflijk mooi met een brok in je keel zit je te kijken wat die dieren allemaal kunnen en dan de muziek erbij..het was echt geweldig..daarna zijn we naar de Dolfijnen wezen kijken..wat een show was dat ook daar kreeg je kippevel van wat er gedaan werd door de mensen en dieren....daarna zijn we wat gaan eten en drinken.. zijn we naar een show gegaan wat over iemand ging die in zee viel en bij de zeebewoners belandde...ook dat was weer een geweldige show de mensen die het uitvoerden leken wel apen ze klommen in de touwen of het niks wasook dat was weer genieten ik zat natuurlijk foto's te nemen maar weet ik veel dat dat niet mocht dus jammer ik moest toestel opbergen maar heb toch wat foto's kunnen nemen...daarna zijn we naar de haaien gelopen dat is een tunnel waar je onder de haaien doorloopt..je moet er toch niet aan denken dat dat glas breekt ..was wel erg indrukweekend al die beesten boven ons te zien zwemmen...al met al waren het geweldige dagen maar 3 zijn er genoeg want meer kan je niet opbrengen met zoveel watje ziet en de afstanden die je loopt maar we hebben genoten en daat gaat het om en dat hebben we toch maar meegemaakt wat ik nooit gedacht had dus lieve mensen dit waren onze 3 dagen in Disney World en we hadden het niet willen missen allemaal een knuffff

Reacties

Reacties

Nick

Zit helemaal mee te genieten, jammer dat ik niet mee kon, het blijft toch altijd leuk! Kan niet wachten om jullie allemall morgen weer te zien! XXX

Elly

Hai Calla en Jan
Wat een verhalen allemaal,Ik zit ook mee te genieten,en te grinneken,ik had dat gezicht van jouw soms wel even willen zien.Volgens mij ben je eeeeeeeeeeeeeeeerg moe,want ik zie je nergens lachen op foto's.Dit is ook niks meer voor mensen op leeftijd Hahahahahahaha,Dan is varen in de polder toch wel lekker rustig he,met een kadetje met omelet en een kan koffie.Jullie gaan nu naar Nick toe even bijkomen.Geniet er er maar van,en stuur de foto,nog naar ons toe.Vanuit een zonnig Grootebroek een dikke kus en veel liefs.Wij wachten weer op de volgende verhalen.Doei,Doei Ally

nel

wat moeten jullie genieten met al die prachtige verhalen straks in het boetje lekker uit rusten met een wijntje . mis jan op de foto"s is hij wel mee gr jaap en nel.xxx

tineke

hallo allemaal,ik heb jullie spannende verhalen gelezen.Wat maken jullie veel mee. Ik heb meelij met Jari die zo misselijk was van die atractie.Dat zal die zijn levenlang niet meer vergeten.Carla wat kan jij alles op een leuke manier beschrijven ,ik geniet ervan.ga zo door.Ook hele mooie foto`s.Iedereen een dikke knuf. Groet Tineke.

Marja

Lieve tante Car en lieve allemaal, ik vraag me af wie het grootste kind is tijdens deze reis die zoveel indrukken op doet en zo geniet van alles om haar heen. Prachtig om te lezen!
En lieve Jari, oh vreselijk, ik begrijp het, het reuzenrad vond ik al eng. Lieverd, mama wilde je iets moois geven en op een dag zal je je realiseren dat dat ook zo is geweest, al heb je altijd je eigen keuzes.
Allemaal nog een hele mooie trip en een goede veilige reis naar huis! Liefs, Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!